උදෑසන කාලයේ රුධිරයේ උත්තේජන හැකියාව වැඩි බව හඳුනාගෙන ඇති අතර,නව කරුණු ඉගෙනීමට හා මතක ට ඇතුළත් කර කරගැනීමේ ධාරිතාවය වැඩි බව හඳුනාගෙන ඇත.උදෑසන කාලය පුද්ගලයෙක්ම නිදිමත දැනීමේ සම්භාවිතාවය අඩු මට්ටමක පවතින බව හඳුනාගෙන ඇත.
අප පාඩම් කරන කරුණු වලින් 80% ක පමාණයක් පමණ මොළයට ධාරණය කර ගැනීමේ හැකියාව උදෑසන කාලයේ පවතින බව හඳුනාගෙන ඇත.නමුත් රාත්රිය වන විට එම ග්රහණය කර ගැනීමේ කර ගැනීමේ ධාරිතාවක් කෙමෙන් කෙමෙන් අඩු වන බව හඳුනාගෙන ඇත.උදෑසන කාලය මොලයේ ක්රියාකාරීත්වය උපරිම මට්ටම පවතින බව හඳුනාගෙන ඇත.රෙඩ්බෝත් විසින් සිදුකරන ලද අධ්යනයක් මගින් හඳුනාගන ඇත්තේ උදෑසන 8-11 අතර කාල පරිච්ඡේදය ඉගෙනීමට වඩා ඵලදායි වන බවයි.උදෑසන 11 පසුව පුද්ගලයෙක්ගේ අවධානය යොමු කිරීමේ මට්ටමේ ඵලදායිතාවය ක්රමයෙන් අඩු වන බව හඳුනාගෙන ඇත.උදෑසන කාලයේ නැවුම් බවක් ජවසම්පන්න බවක් පැවතීම ධාරණය කරගැනීමේ හා මතකය ශක්තියට උපකාර වන බව හඳුනාගෙන ඇත.
THE POWER OF WHEN නම් කෘතියෙන් වෛද්ය මයිකල් දක්වන්නෙ උදෑසන කාලයෙහි පාඩම් කිරීම නිර්මාණාත්මක කාර්යක්ෂමතාවය හා සාර්ථකත්වයට හේතු වන බවයි.උදෑසන කාලයේ පාඩම් කිරීම නිසාවෙන් ,එම කරුණු රාත්රී කාලයේදී මනා තැන්පත්වීමේ ක්රියාකාරීත්වයක් සිදුවන බවද බව ද හඳුනාගෙන ඇත.නව නියායන් ඉගෙනීමට සංකීර්ණ සංකල්ප ග්රහණය කර ගැනීමට කර ගැනීමට බොහෝවිට හොඳම කාලය උදෑසන කාලයේ බව දක්වා ඇත.උදෑසන හිරු ගෙන් ලබන ස්වභාවික සූර්ය රශ්මිය මඟින් අපගේ අවදි බව මෙන් ම අවධානය මනාව පවත්වාගැනීමේ හැකියාව නොමදව ලැබෙන බව හඳුනාගෙන ඇත.උදෑසන කාලය විවේචනාත්මක චින්තනය හා විශේෂ කුසලතා වර්ධනය කිරීමට උපකාර වන කාලපරිච්ඡේදයක් වන අතර මෙම කාලය තුළ ඔබ ලබා ගන්නා ඕනෑම නව තොරතුරක් ඒකාබද්ධ කිරීමට සහ සැකසීමට මොළයට ඉතා කර ක්ෂම සිදුකරන බව හඳුනා හඳුනාගෙන ඇත.
උදෑසන කාලය කාලයේ අප ඉගෙන ගත් දේ ඉතා ඉක්මනින් රඳවා ගැනීමට එවන් මෙනෙහි කිරීම ඒවා හොදින් විශ්ලේෂණය කර ගැනීමේ හැකියාව නිරන්තර පවතින කාල පරිච්ඡේදයක් බවට හඳුනාගෙන ඇත.උදෑසන කාලය උපරිම දෘශ්ය මතකයක් තිබෙන බවට හඳුනාගෙන ඇත.මෙම කාල පරිච්ඡේද සිසුන්ගේ අවධානය යොමු කිරීමේ තීව්රතාවය ඉතා ඉහළ මට්ටමක පවතින බව හඳුනාගෙන ඇත.විද්යාවට අනුව නව ගවේෂණ කිරීමට සුදුසු කාල පරිච්ඡේදයක් ලෙස උදෑසන කාලය දක්වයි.උදෑසන කාලේ පාඩම් කිරීමට ප්රබෝධමත් හා ජවසම්පන්න බවකින් කටයුතු කිරීමේ හැකියාව ලැබේ.පසුදින රාත්රියේ හොඳ නින්දක් ලබා ගැනුම නිසා ප්රබෝධමත් භාවයට පත්ව ඇති මොළයට තොරතුරු අවශෝෂණය කර ගැනීමේ හැකියාව ඉතා ඉහළ මට්ටමක පවතින බව හඳුනාගෙන ඇත.විශ්ව විද්යාලයක කරන ලද අත් අධ්යන මගින් වාර්තා වී ඇත්තේ උදෑසන 8-10 අතර කාල පරාසය තුළ එහි සිසුන් ඉතා උද්යෝගී ලෙස ගැනීමෙහි නිරත වන බවයි.(Nathalie fry science and technology.april 11,2017) උදෑසන කාලය මොළයට කරුණු ග්රහණය කර ගැනීමේ හැකියාව වැඩි බව හඳුනාගෙන ඇත.
උදෑසන කාලයේ මොළයට ඔක්සිජන් සැපයීමේ ධාරිතාවය ධාරිතාවය ඉහළ මට්ටමක පවතින අතර,එමනිසා මොළයෙහි මනක් සක්රිය ක්රියාකාරීත්වයක් සිදු වන බව හඳුනාගෙන ඇත.නින්දට පෙළඹවීම අඩු කාලයක් වන උදෑසන කාලය පුද්ගලයා සක්රිය භූමිකාවක නිරත වන බැවින් උදෑසන කාලය පාඩම් කිරීමට උචිත කාලයක් ලෙස වෛද්යවරුන් දක්වයි.නිර්මාණාත්මක චින්තනය සඳහා උදෑසන කාලය වඩා යෝග්ය බව හඳුනාගෙන ඇති අතර,උදෑසන ලබන හිරු රශ්මිය අවධානයට උපකාරී වන බව ද හඳුනාගෙන ඇත.උදෑසන කාලයේ පාඩම් කිරීම රාත්රියට නිදා ගැනීම සිදුකිරීම ස්වභාවිකව සර්කන්ඩියනු ආරක්ෂා කරගැනීමට හැකි වන නිසාවෙන් පාඩම් කිරිමෙ කිරිමේ කටයුතුවලට සුදුසු නිරෝගී සිරුරක් උරුම කරගත හැකි වනු ඇත.අද වන විට විවිධ පර්යේෂණ හරහා විවිධ නිගමන හරහා පැමිණි තර්කය වන්නේ උදෑසන කාලය පාඩම් කිරීමට වඩා යෝග්ය වන බවයි.
පාඩම් කිරීම යනු පුද්ගලයාගෙන් පුද්ගලයාට එකිනෙකට වෙනස් වූ ක්රමවේදයක් මත සිදුවන්නකි.උදෑසන කාලය පාඩම් කිරිම සෑම පුද්ගලයෙකුට උචිත නොවිය හැක.මෙය විද්යාත්මකව සොයාගත් නිගමනයක් මිස,එය පුද්ගල බද්ධ වූවකි.කෙනෙකුට තවම දීර්ඝ කාලයක තමා දීර්ඝ කාලයක සිට පුරුදු පුහුණු කළ
ක්රමවේදය ඔවුන්ට සුදුසු විය හැකිය.නමුත් අද වන විට වෛද්ය විද්යාත්මකව ජීව විද්යාත්මකව සොයාගෙන ඇති ඉතා සාර්ථක ක්රමවේදයක් ලෙස පාඩම් කිරීමට උදෑසන කාලය ඉතා උචිත බව සොයාගෙන ඇත.මෙවැනි සොයාගත් නව ක්රමවේද මත අප අධ්යාපන කටයුතු මෙහෙයවීම අධ්යාපන කටයුතුවල සාර්ථකත්වයේ උපරිමය දක්වා ගමන් කිරීමේ ඵලදායි ප්රවේශය ප්රවේශයක් වනු නොවනුමානය.
පී.එස් .නේෂලා
දර්ශන අධ්යයන අංශය
විශේෂවේදී දෙවන වසර
සමාජීය විද්යා පීඨය